Anders Gravers’ ven og kristen menneskerettighedsforkæmper Farrukh skudt i Pakistan

Farrukh Saif en kristen menneskerettighedsforkæmper i Pakistan og fast skribent på SIOEs netside blev i forgårs d. 12. november skudt af muslimer, der var vrede over hans arbejde med at skaffe kristne ud af Pakistan. Mange kristne står for at blive dømt efter Pakistans blasfemilove, hvilket ofte ender med en dødsdom, hvis man har kritiseret islam.

Farrukh har lige sendt følgende beretning til Anders Gravers:

Jeg var på vej ud fra en landsby No34 Mureedkay. Jeg var i følgeskab med min chauffør – en konverteret kristen – og min livvagt, da en motorcykel kom kørende imod os og stoppede foran os så min chauffør var nødt til at stoppe. To personer kom hen til bilen begyndte at råbe ind ad vinduet til chaufføren. Efterfølgende blev chaufføren trukket ud af vognen hvilket fik min livvagt til at stå ud af bilen. Efterfølgende opstod et slagsmål og i det samme kom en anden motorcykel kørende bagfra med to personer. Jeg steg ud af bilen uden at vide at de to personer på motorcyklen havde våben på sig. De åbnede ild mod mig. Min livvagt skubbede mig væk, men jeg blev alligevel ramt af to skud, et under armen i venstre siden af ryggen og et i det venstre lår. Folk kom løbende til for at se hvad der foregik hvilket fik angriberne til at stikke af. Jeg blev hjulpet på hospitalet hvor jeg blev opereret i 2 timer. Jeg er i bedring og er oppegående igen.

2 comments

  1. Den danske mand

    Det er dejligt at se at der er folk der kæmper for kristen folk i muslimske lande. Men det svære er det også disse folk fra menneskerettighedernes organationer der er med til at vi i Danmark har disse problemer, hvergang vi eller I vil prøver at kæmpe for vores egen land imod et mindre tal (muslimer og andre). Det gode er at det viser hvordan det er i disse lande, men det er ikke nok at vores kære landsforræder kan se det.

  2. Kirsten Madsen

    Forfærdeligt og forstemmende!
    Farrukh Sait! Modtag vore varme hilsener og bedste ønsker for din fremtid fra venner i Danmark!
    Det må være nærliggende at udbryde i en følelse af afmagt!
    Der er i den grad brug for hjælp og støtte til de kristne borgere, vore venner og menneskerettighedsforkæmpere såvel i Pakistan som i alle andre islamiske lande.