Læserne blogger: Opfordring til anmeldelse

Ytringsfriheden under angreb - SIAD lader nu også læserne blogge.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på en tvungen genopdragelsestur. Det begrunder jeg i denne artikel fra Ekstra Bladet nederst i artiklen http://ekstrabladet.dk/112/article1664715.ece 

Jeg mener, at det er meget vigtigt, at denne sag bliver undersøgt, og forældrene bliver holdt ansvarlige for at sende drengen på tvungen genopdragelsestur.  Jeg mener, at der blev lovgivet om det i folketinget i 2007 eller 2008.

Mvh. Harald Jensen.

PS.
Jeg vil meget gerne have svar tilbage hvis tvungen genopdragelsestur er lovligt i Danmark.

Her kan sagen anmeldes til Midt- og Vestjyllands Politi

7 comments

  1. mette

    Det kan da vist ikke kaldes gen-OPDRAGELSE – men massiv indoktrinering i Koranens ord – og det er i mine øjne psykisk børnemishandling. og det er forbudt ved Dansk lov!
    Og forældrene burde straffes i henhold til det – hvis de blev det, så kunne det jo være, at disse langtidsrejser ville ophøre.

  2. Charles Nielsen

    Jo lars, opdragelsesturen varer typisk 3-4 mdr. så er der ikke noget man kan gøre ved disse svunehunde. Mor Karen er socialdemokrat, og med den onde tante Magretha Pestager kommes der ikke langt i denne henseende.
    Islam vil have mere og mere indflydelse, og kan de ikke få denne indflydelse får de det med terror. PET, Myndighederne og politikerne pisser i bukserne ved bare truslen. Det er nemlig her vatpikkene findes. Ja Ja min autoritetetro er mindre end en lillefingernejl. Jeg har midstet alt respekt for dem. Jeg respekterer KUN grundloven, og det bliver jeg ved med. I dette syge samfund, som det er blevet, kan man meget nemt gå besærk. Jeg ved ikke om PET, Myndighederne og politikerne, tør stramme skruen ret meget mere. En liden tue, kan vælte et stort læs.

    • Den danske mand

      Det tør de ikke at gøre og vil heller ikke gøre, i frygt for at nogle skal komme og sig det må de ikke. Vores politiker tænker kun på en ting og det er at kysse de store i Eu i rø… Pet og politiet tør/må heller ikke gøre noget der kan får muslimerne til at blive sur. For de ved at det er lettere at sige nej til danskerne, hvorfor??? ja fordi vi går jo ikke amok på ordensmagten, hvis de kommer og siger det må i ikke. Sådan er det bare og så længe eu og alle de hjælpeorganisation er til som får lov til at bestemme et lands udlæningspolitik, vil der aldrig ske noget.

  3. Lars

    En ting jeg ved er at medmindre han er dansk statsborger mister han sin opholdstilladelse ved at være væk fra danmark i mere end 6 måneder.

  4. Kirsten Madsen

    JP, søndag, 27.nov.: “Minister: Fanden har skabt genopdragelsesrejser.”
    Social- og sundhedsminister (bemærk titlen!) Karen Hækkerup (S) gør sig til talskvinde for, at kommunerne skal gribe ind, når børn og unge mod deres vilje sendes til det oprindelige hjemland. Når et barn af udenlandsk herkomst pludselig bliver væk fra skole i en længere periode, bør alle alarmklokker ringe. Højt og længe, fastslår Karen Hækkerup!!!!!!
    Tvangsfjernelse er ofte løsningen, påpeger Børns Vilkår. Herning Kommune, børne – og ungedirektør: Vi tøver ikke med at gribe ind, hvis vi får en mistanke om tunge problemer i en familie uanset etnisk oprindelse. De sædvanlige udmeldinger, hvis ordlyd først og fremmest indikerer fuld fart hen til håndvasken og for det andet og vigtigste, hjælpeløshed og manglende vilje til at gøre det eneste effektive og rigtige, når sagen opstår: Udvisning af hele familien.
    Vedrørende udfærdigelsen af en lov om emnet: tilladt eller ikke tilladt, kort og godt uden omsvøb, må der rettes henvendelse til et folketingsmedlem, der kan rejse sagen i Folketinget eller måske direkte til justitsministeren.
    Det allerbedste er med Charles Nielsens begrundelse og ord: YT M ED DEM.

  5. Charles Nielsen

    Så vidt jeg ved, findes der ingen lov vedrørende tvungen opdragelsestur.
    Dog: Hvis kommunen har en mistanke om opdragelsesturen, da kan kommunen henvende sig til integretionsministeriet, om de faktiske forhold.
    Der er forhåbentlig andre der ved mere end jeg. For jeg synes selv, at det er noget forbandet svineri.
    Forældrene til denne knækt, vil ikke have at han bliver intergreret i den danske samfund. Forældrene vil heller ikke.
    Vi kan kun udlede heraf: De er kommet for at nasse på vores system.
    Derfor YT MED DEM.