DR’s yndlingskogekone – fortsat

camilla_plum

Vi har fået fat i mailkorrespondencen mellem Halalnejtak og Camilla Plum:

Halalnejtak: “Håber I tilgiver at vi tager lidt af jeres tid.
Vi er en gruppe, som ønsker muligheden for at sige nej tak til halalslagtet kød. Da det er svært at være sikker på slagtemetode ved de kødvarer man finder i køledisken i supermarkedet efterspørger medlemmerne på siden steder hvor de kan handle, og hvor de véd at det kød de køber ikke er halalslagtet.

Er kødvarerne fra jer halalslagtet, og gælder dette svar alle varer.?
Hvis I ikke sælger halalslagtet kød vil vi meget gerne tilføje jeres virksomhed til den liste som vi er ved at lave, over steder der ikke forhandler halalvarer.”

Camilla Plum fra Fuglebjerggård: “nej tak, vi vil ikke understøtte sådan noget pis.I ved ikke hvad i snakekr om, det har racistiske og ansgtfyldte undertoner, og det er virkeligt klamt.

camilla plum”

Halalnejtak: “OK. Nu bliver jeg lidt i tvivl om det er os du refererer til som racistiske undertoner – og som ikke ved hvad vi taler om. eller om det er dem der halalslagter??
Jeg tror jeg skal tolke det sådan, at du er tilhænger af halalslagtning (selv om det egentlig forkommer mig lidt svært at tro efter de udsendelser jeg har set med jer) Men du må endelig rette mig, hvis jeg tager fejl.

Hvis det er os, der har racistiske undertoner, fordi vi ønsker mærkning af slagtemetoder på kødet, tror jeg at jeg med overvejende sikkerhed kan sige, at det er dig, der ikke ved hvad du taler om (men som sagt, jeg håber jeg misforstår dit, lidt uklare svar)

Jeg vil tillade mig at begrunde mine synspunkter. Meget af det importerede kød du finder i køledisken, er slagtet, helt uden bedøvelse – en slagtemetode som er ulovlig i Danmark, og som både dyrlæger og Etisk råd tager afstand fra. Islamisk center,(der ceertificerer halalslagtning i Danmark) arbejder på at disse metoder skal genindføres i Danmark.
På baggrund af det, ønsker vi at ha’ muligheden for at fravælge halalslagtet kød når vi handler. Hvor du får det racistiske fra, i det…. ved jeg ikke.

Ønsker du at jeg dokumentere ovenstående. gør jeg det gerne- Men du kan finde dokumentationen selv, på vores hjemmeside.”

Vi opfordrer til at ringe eller maile til Camilla og give udtryk for din harme over hendes indstilling til stakkels dyrs lidelse:
Tlf: 4839 3943 eller mail: camilla@fuglebjerggaard.dk

One comment

  1. Michael Unna

    Dyr som skal dyrplages for nogle religiøse overbevisningers skyld, og fordi man ikke vil spise noget vantro spiser? Camilla Plum kan pege på sig selv med de indireke raceteorier hun lefler for. Lad os da venligst få indført et hallalfrit marked, så kan muhammedanerne se om de kan integrere sig i det, og ellers forsvinde.