Læserne blogger: Halalkød

Vi har gennem den danske sommer kunnet se, at halalkød har været det store tema både på nettet og i nyhederne.

Halalkød burde slet ikke være et tema i dagens Danmark, da halal ikke er en dansk tradition, og den befolkningsgruppe der ønsker dette kød, er et mindretal her hjemme.
Da lovgivningen nævner at denne form for slagtekød skal være ønsket af en befolkningsgruppe – og jeg nægter at tro, at den størstedel af Danmarks befolkning ønsker denne form for slagtning, – burde dette slet ikke finde sted i vores lille land.

Ved godt at dyret ikke bliver slagtet efter tradtionelle måde, som muslimerne ønsker, men der bliver sagt en bøn inden dyret bliver slagtet, og det er vi er mange der ønsker stoppet, især også da vi ikke ønsker at betale for vores egen islamisering, idet slagterierne betaler et beløb til Islamisk Kulturcenter for hvert dyr der bliver slagtet. Vi ønsker at dette skal være valgfrit, da vi er et kristent land og ikke et muslimsk land. Dyret bliver bedøvet herhjemme inden det får snittet ved halsen, men det er en principsag at vi vil have lov til at vælge hvad vil selv vil købe af kød og at fravælge køb af produkt med en skjult afgift til Islamisk Kulturcenter.

Partiet SIAD vil arbejde for at at den danske regering får indført et halalmærke på det kød som er halal BÅDE PÅ DET DANSKE KØD OG DET VI FÅR FRA UDLANDET.

Med hensyn til udlandet skal vi have fat i EU og få dem til at lave et internationalt halalmærke, så man ved at det kommer fra udlandet, da der ikke alle steder er lovkrav om, at dyret bliver bedøvet inden det bliver slagtet.

Der findes på nogle produkter et mærke, hvis man kigger godt efter, hvis man vel og mærket vender og drejer varen på alle mulige måder og har supermand syn, da dette mærke er så småt, at man skal vide at det er det, dette mærke står for.
Dette mærke står for at det er halalslagtet, men hvor mange vidste dette inden at denne debat kom frem i medierne?, Jeg gjorde ikke og det synes jeg er noget svineri, vi lever i Danmark og vi er et frit land til at vælge hvad vi vil.

Det sidste jeg vil nævne er at jeg synes det er VANVITTIGT AT INSTIUTIONER VÆLGER AT SIGE AT DE IKKE ØNSKER SVINEKØD PÅ LEJRE OG KANTINER SÅ MUSLIMERNE IKKE FØLER SIG STØDT, VI LEVER I DANMARK I HAR SELV VALGT AT BOSÆTTE JER I DANMARK SÅ ACCEPTER DETTE ELLER FIS HJEEEEEEEEEEMMMMMMM.

Peter Hansen
SIAD-støtte

2 comments

  1. Michael Unna

    hallalslagtemetoden er sikkert modbydelig, og unødvendig ond i forhold til dyret. Trist (men det er der så megen dyreetisk behandling der er-alene det at fiske med krog). Men det er ikke det som forarger mig mest ved hallal.
    DET ER DEN KENDSGERNING AT JEG ØKONOMISK VED AT KØBE HALLALSLAGTET KØD, ER MED TIL AT STØTTE DENNE MODBYDELIGE DIKTATORRELIGION, SOM ISLAM ER, VIA DEN IMAM OG VIA DENS SPISESYMBOLIK. dET VIL JEG IKKE, OG JEG VIL-JEG VIL-ADVARES IMOD DET HVIS JEG KØBER KØD!!!!!

  2. Sofus

    Godt sagt og fint skrevet. Om det er “svineri” eller noget “griseri” kan vel vaere lige meget, danskerne skal ha’ lov til at spise hvad de vil. Ved at stemme paa SIAD faar vi “retten” til at spise gris.