Læserindlæg – Ud af de konventioner nu –

flygtningekonvention_underskrives1951– som vi skrev under på for 60 år siden, da Verden og Danmark så helt anderledes ud.
Lars løkke sagde forleden, at da jøderne i Danmark flygtede, sejlede de med hjælp fra Danske frihedskæmpere over Øresund til Sverige. I dag kommer flygtninge fra den anden side af verden, hvilket jeg sagtens kan forstå. Som flygtning fra den 3. verden var Danmark nok os en af de lande jeg ville vælge.

Kommer vi ud af de konventioner, kan vi selv bestemme hvem og hvor mange vi har mulighed for at tage imod. Der er grænser for hvor mange et lille land som Danmark har plads til.

Hvis vi lavede en stor Flygtningelejr i nærområdet, kunne vi jo hjælpe mange flere.
Kom vi ud af de konventioner ville mange ting blive meget nemmere. Det har aldrig været meningen at man som flygtning i Danmark skal leve af offentlig forsørgelse på livstid, og samtidig få sin familie herop på livstidsforsørgelse.

Hvis man så viser, at man har en god indstilling, går ind for demokrati og ytringsfrihed, så kan man for min skyld godt blive belønnet med et dansk statsborgerskab.

Men opfører man sig som Lars Hedegaards gerningsmand efter han blev belønnet med et Statsborgerskab, så må man aflevere sit Rødbedefarvede pas tilbage, og ud af vagten efter endt afsoning.

Jeg modtog selv bistandshjælp i en periode over 2-3 mdr tilbage i slutningen af 80erne. Ligeledes da jeg pga. finanskrisen sammen med 40 kolleger blev fyret på en af DK store arbejdspladser i 2010, måtte jeg i en periode på 3 måneder modtage dagpenge, indtil jeg igen fandt et nyt arbejde.

For igen har det aldrig været meningen at man skulle udnytte systemet fuldt ud, som alt for mange gør i samfundet.
Så mange år som jeg har betalt til min a-kasse, kunne jeg da nemt gå og klø mig et vidst sted i 2-3 år.
Nu er det desværre blevet sådan, at man bliver kaldt racist, når man siger noget, der ikke passer visse grupper i samfundet.
Til det kan jeg sige at jeg igen er ansat på en stor arbejdsplads, hvor der er folk fra 75 forskellige lande.
Var jeg racist ville hver dag jo være et mareridt
Hovedparten af disse kolleger, hvor mange er muslimer, er meget flinke og hjælpsomme Men vi har en 15-20 stykker der hver dag ligger med numsen i vejret og mumler.
Jeg har bemærket af disse kolleger holder sig helt for sig selv og deres ligesindede. De kan lige nødtvungent sige god morgen, dog uden at se på en. De moderate muslimer herude er ved at kaste op over det.

Forleden fortalte en kollega fra det tidligere Jugoslavien mig, at de fanatiske muslimer i Mellemøsten ikke har rykket sig en meter i 1200 år. Jeg har stadig ikke mødt en fra det tidligere Jugoslavien med muslimsk baggrund der er fanatisk.

Jeg hører tit når jeg taler med kolleger med udenlandsk baggrund, at de beklager sig over et parti som Dansk folkeparti. Til dem fortæller jeg, at der intet underligt er i at et sådan parti kommer, ligesom der er kommet partier med en kritisk indstilling til indvandring over hele Europa.

De fleste over 40 kan nok huske sangen, hvor de byttede om på den nordlige og sydlige Halvkugle – Costa Kalundborg hvor de slanke palmer står.
Hvis man forestiller sig at 5-600.000 mennesker fra Skandinavien flygtede eller udvandrede til Tyrkiet Jordan-Syrien-Pakistan-Iran-Irak mm. Mange klarede sig rigtig godt, men desværre fyldte de også landets fængsler godt op eller fyldte op i arbejdsløshedskøen. Så kan man være sikker på at der kom et Tyrkisk Folkeparti, et Jordansk-Syrisk-Pakistansk folkeparti.
Når jeg forklarer det på den måde kan de fleste forstå det.

I Danmark har mange politikere og partier en kritisk indstilling til Dansk folkeparti. Selv Poul Nyrup udtalte da han var Statsminister, at Dansk folkeparti aldrig ville blive et stuerent parti.
Gad vide om mange ville sige det samme hvis de udtalte sig til en de stolede på, der var udstyret med et skjult kamera.
Hvem husker ikke da flere Svenske Socialdemokrater foran skjult kamera udtalte sig om indvandring. De roste dansk folkeparti til skyerne – en af dem var Stefan Løven som netop er blevet statsminister i Sverige.

J. H.