Mail til Politiets Efterretningstjeneste

ytringsfrihed

Min forening og jeg har nu 3 gange forsøgt at finde en lokalitet for vores muhammedtegningsudstilling. De to første gange har jeg hørt at Politiets Efterretningstjeneste direkte opfordrede til at sige nej til arrangementet. Det gjaldt folkemødet og det gjaldt Den sorte Diamant.

Nu har vi så for 3. gang fået et nej, denne gang fra Krudttønden. Her var begrundelsen dog ikke jer, selvom I sagtens efter min opfattelse kan være indblandet i afslaget. Begrundelsen her var at personalet ikke turde.

Når nu PET blander sig i om vi har ytringsfrihed i Danmark eller ej, så mener jeg at I nu aktivt skal finde et sted som I mener I kan forsvare, i stedet for at gå og hviske folk i øret, at de skal sige nej til os.
Muhammedtegningsudstillingen – visning eller ej – er nu gået hen og blevet synonym for om vi har ytringsfrihed eller ej her i landet. Hvis I mener at ytringsfriheden er så presset i dagens Danmark at I ikke magter at finde et sted, vil vi tage udstillingen ud i det åbne og gøre det til en del af vores “hver 14. dags demonstrationer” som vi holder rundt om i landet.

Vores næste demonstration vil derfor være på Christiansborg Slotsplads, hvor vi vil holde en udendørs muhammedtegningsudstilling – udstillingen fra Texas hvis I skulle være blevet i tvivl. Det er ikke Kurt Westergaards muhammedtegning, som I pressede Kurt Westergaard til at køre en retssag for copyright imod mig for, trods det at jeg aldrig viste den. På trods af at jeg aldrig viste den, tabte jeg sagen og skylder KW 250.000 kr., takket være jeres manipulationer og løgne.
Jeg har de fulde rettigheder til at vise disse nye muhammedtegninger, ja jeg har endda eneretten i Europa, for at spare jer for arbejdet med at prøve at køre endnu en copyright sag imod mig.

Venlig hilsen
Anders Gravers

2 comments

  1. John Lau Rasmussen

    Hvis I ikke kan finde en adresse til udstillingen, kan i udstille i min 2 værelses lejlighed(rækkehus) i Albertslund. Jeg har tidligere fået bort-censureret et “tryk” ,som skulle hænge på rådhuset, af hensyn til personalets sikkerhed.
    Venligst John Lau Rasmussen.

  2. Michael Unna

    Det er jo pinligt (også af Kurt Westergaard desværre). Enten har vi ytringsfrihed eller også har vi ikke. Det må være politiets opgave at sikre den, og politikerne har egentlig bare også at bakke op, ellers støtter de ikke det fundament de selv sidder på. Så held og lykke (og god weekend :-)). mvkh Michael Unna