P1 og SIADs grænsekontrol

SIADs grænsepatrulje i aktion

SIADs grænsepatrulje i aktion


Så blev jeg interviewet af P1 ang. vores patruljering ved grænsen. Ganske forkert kaldte de det et privat vagtværn og fortsatte med det, trods jeg dementerede det.

Er selv godt tilfreds med interviewet. Jeg kom omkring de vigtigste ting og det var for mig at forklare, at det vi ønsker er at sætte fokus på grænsekontrollen, som ikke virker. Og derefter at slå fast at det ikke er politiet vi kritiserer, de er blot tjenestemænd og udfører den opgave de er sat til.

Dem vi kritiserer er landets øverste ledelse og især Lars Løkke og Danmarks justitsminister Søren Pind, som stikker folk blår i øjnene, når de lader som om vi har en grænsekontrol, som kun er en stikprøvekontrol på de store grænseovergange, mens resten af grænsen står piv-åben. Det har den danske stat brugt 40 millioner af danskernes surttjente skattekroner på hvilket svarer til 231.000 mandetimer, og måske ikke har fået nogetsomhelst ud af det.

Hør programmet her:
http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-morgen-2016-09-29#!/02:30:26

Anders Gravers
Formand for SIAD

One comment

  1. Chris Lassen

    Jeg lyttede med interesse til interviewet. Anders Gravers forklarede sobert og ærligt hvad projektet går ud på. Men hvor er DR dog tendentiøse i deres dækning! Jeg mindes ikke at Lisbeth Zornig blev udsat for samme kritiske interviewstil da hun smuglede migranter.
    Hatten af for at vi har folk som Anders Gravers som vil udføre fædrelandsnyttigt arbejde når så mange andre fejler. Bliv endelig ved. I har flere støtter end I tror.